Het Magazine
Qewijd aan de professionele
Catering industrie.
Home » » Hier zijn 7 tips voor een succesvolle blog

Hier zijn 7 tips voor een succesvolle blog

woensdag, januari 04, 2017 | 1/04/2017

Het is belangrijk om te realiseren dat een blog veel werk vereist om klanten te werven en te behouden.

Het beste is om 1 item per week te plaatsen, dit zal het imago van uw bedrijf en uw “SEO” verbeteren. Op deze manier zal u waarschijnlijk ook de eerste pagina van Google bereiken met de door u geselecteerde zoekwoorden. Zoekmachines zijn dol op regelmatige artikelen waardoor ze helpen om uw SEO te verbeteren zonder dat u hiervoor hoeft te betalen.

Hier zijn 7 ideeën voor een succesvolle blog:

1- Geef uw lezers de wil om op te staan en actie te ondernemen, een kopje koffie met vrienden te gaan drinken, naar de bioscoop te gaan, te bowlen, een romantisch diner zonder kinderen te organiseren, etc. Schrijf bijvoorbeeld elke week een post over je uitjes naar de bioscoop, evenementen in je stad of noem maar op.

2- Zorg ervoor dat je een plaatje van een reserveringsknop op je blog plaatst zodat je lezers kunnen worden omgeleid naar bijv. het restaurant waar je bent geweest. De meeste boekingen worden 's nachts gedaan als het restaurant gesloten is en steeds minder via de telefoon.

3- Wees regelmatig in het schrijven van uw blog artikelen. Beter een wekelijks bericht dan drie berichten in een week en vervolgens een maand lang helemaal geen.

4- Zorg voor kwaliteit en unieke content: mensen zullen nieuwsgieriger worden naar wat je allemaal doet en zullen geïnvesteerd raken in uw wereldje. Het is belangrijk dat de inhoud van kwaliteit is, je lezers de mogelijkheid geeft om een reactie te plaatsen en het artikel een vraag bevat waar de lezers op kunnen antwoorden.

5- Goede ideeën komen van teamwork, dat is de reden waarom het belangrijk is om uw medewerkers te integreren in een marketingstrategie, waardoor ze de post via hun sociale netwerken kunnen delen. Deze aanpak zal uw team het gevoel geven dat ze deel uitmaken van een innovatief bedrijf die beroept op hun kwaliteiten om doelen te kunnen bereiken.

6. Werknemers kunnen ook een artikel schrijven op basis van hun specialiteit, de een schrijft over film releases, de ander over gerechten van de week (of seizoensgebonden gerechten), over het kopen van vers voedsel, de andere over het leven binnen het restaurant (verjaardag van een persoon van het team, nieuwe seizoensdecoratie etc.). Op deze manier zien uw klanten dat uw medewerkers betrokken zijn en met trots communiceren dat zij tot uw bedrijf horen.

7- Link je blog automatisch met de social network pagina’s van uw bar of restaurant (Facebook, Pinterest, Twitter, Instagram etc.).

Door dit teamwork trekt u niet alleen nieuwe klanten aan, maar creëert ook nieuwe ideeën om uw bedrijf te laten groeien. Bedankt voor het geven van suggesties in de reacties hieronder, als er iets ontbreekt horen wij dat graag.
SHARE

0 comentarios :

Een reactie posten