Het Magazine
Qewijd aan de professionele
Catering industrie.
Home » » Tips voor restaurant - Hoe over allergieën te communiceren?

Tips voor restaurant - Hoe over allergieën te communiceren?

maandag, februari 06, 2017 | 2/06/2017

Er komen steeds meer soorten voedselallergieën bij waar zowel kinderen als volwassenen last van hebben.
Dit is een groot probleem voor restaurants.

Het wordt sterk aangeraden om uw personeel op de hoogte te stellen van allergenen, uitgelegd met de kaart erbij. Uw klanten zullen het waarderen als de ober vooraf de vraag stelt. Dit laat zien dat uw restaurant zorg draagt voor zijn klanten.

Geef op uw menukaart aan wat voor allergenen er in bepaalde gerechten voorkomen Om de klant voor te zijn, is het een goed idee om symbolen op de kaart te zetten die het soort allergeen weergeven. Dit is waarschijnlijk het beste wat u kunt doen om uw klanten zo goed mogelijk te informeren ! Het laat uw klanten zien dat u hier al goed over hebt nagedacht en met een oplossing bent gekomen wat zorgt voor een goed imago.

Hieronder een lijst met 14 allergenen die u, indien aanwezig, aan moet geven op de kaart.
• granen met gluten (tarwe, rogge, gerst, haver, spelt)
• schaaldieren
• eieren
• vis
• pinda’s
• soja
• melk
• noten (amandelen, hazelnoten, walnoten, cashewnoten, pistachenoten, pecannoten, macadamianoten)
• selderij
• mosterd
• sesamzaadjes
• sulfieten
• lupine
• schaaldieren


Hier kunt u de pictogrammen voor de allergenen downloaden.

Laat uw klanten zien dat hun zorgen ook de uwe zijn.
1- Maak al bij de ingang van uw restaurant duidelijk dat jullie een speciale kaart hebben voor klanten met allergieën (dit is een niche die u zeker moet benutten).
2- Zet een persoonlijk bericht op de kaart of de tafel : ‘Bent u allergisch ? Laat het ons weten zodat wij hier rekening mee kunnen houden.’
3-Display de lijst van uw restaurant, bijvoorbeeld in vorm van een ingelijste poster
4- Zet het ook neer op uw website, blog en andere sociale media.
SHARE

0 comentarios :

Een reactie posten